Dacă ieri spuneam că este haos, pentru a evita cozile ce se formează la porțile furnizorilor de energie și gazenaturale, precum și pentru o mai bună informare, iată că autoritatea de reglementare a energiei, ANRE, oferă un call center pentru a consilia consumatorii cu privire la alegerea unui furnizor de gaze sau electricitate. În plus, pe site-ul autorității (anre.ro) aplicația „Comparator de oferte pentru energie electrică” este disponibilă pentru compararea prețurilor furnizorilor de energie electrică, care include și ofertele concurenței. Centrul de apeluri poate fi accesat la 0374.554.265 șapte zile pe săptămână de la 8 a.m. la 6 p.m.
Cu aceste măsuri puse în aplicare rapid, autoritatea a reacționat la ultimele acuzații de denaturare a concurenței și la lipsa de transparență sau la acuzația de a nu fi informat în mod adecvat cetățenii cu privire la modalitățile de liberalizare a pieței energiei de la 1 ianuarie 2021.
În plus, ANRE promite să publice numărul de clienți care au trecut la concurenți. Până la sfârșitul lunii octombrie 2020, 32,8% din cele peste 8,7 milioane de gospodării au ales furnizori concurenți. Mai mult, autoritatea informează că peste 50 la sută din toate gospodăriile consumă în medie 55 Kwh pe lună și astfel se încadrează în categoria consumatorilor care au nevoie de sprijin.