Primăria Braşov a anunţat că cele trei
firme care au încheiate contracte pentru reparaţii străzi în municipiul Braşov
mai au două săptămâni pentru a face toate reparaţiile necesare, dacă condiţiile
meteo vor permite acest lucru. Decizia a fost luată după ce, săptămâna trecută,
De curând primarul Allen Coliban şi
viceprimarul Sebastian Rusu au avut o întâlnire pe tema deficienţelor şi
întârzierilor cu care se intervine în repararea străzilor şi trotuarelor cu
firmele care au încheiate contracte pentru reparaţii străzi – respectiv SC Eurostrada ( firma aparținând familiei
directorului de la finanțele Brașovene, Vasile Țibre) şi asocierea dintre SC Recon SA (a lui Marian
Petcu, unul dintre denunțatorii Liei Olguța Vasilescu la DNA pe vremea
când aceasta era primar în Craiova) şi SC RS Activ
SRL ( din Ghimbav, una din firmele cu o mulțime de acționari ce sunt apropiați
ai lui Marcel Butuza, vedeți foto).
De altfel, Primăria Braşov a anunţat că din 7 aprilie cetăţenii pot da „o mână
de ajutor” în monitorizarea asfaltatorilor. „Primăria va publica, în fiecare
dimineaţă, pe pagina de Facebook, programul de reparaţii din ziua curentă”, a
anunţat Primăria.
În majoritatea situaţiilor, reparaţiile presupun intervenţii superficiale,
„plombări”, astfel încât circulaţia să se poată desfăşura în condiţii de
siguranţă. În cazul reparaţiilor majore, dacă temperaturile vor depăşi 10
grade, se va face turnarea de covoare asfaltice. Acolo unde lucrările sunt în
garanţie, toate aceste intervenţii se fac pe cheltuiala constructorului. De
altfel, prima intervenţie majoră pe cheltuiala constructorului majoră de acest
fel a fost în staţia RAT de pe str. M. Kogălniceanu, la intersecţia cu b-dul
Victoriei (noua staţie Meşotă), unde firma Eurostrada a trebuit să refacă, pe
cheltuiala proprie, alveola staţiei. Acolo, problema a fost că în momentul în
care s-au făcut lucrările nu a fost compactat pietrişul, astfel că stratul de
asfalt s-a distrus din cauza greutăţii autobuzelor.
„Săptămâna trecută am avut discuţii cu asfaltatorii şi cu cei care
realizează marcajele rutiere, iar din această săptămână derulăm o amplă acţiune
de reparare a străzilor. Reparăm toate gropile, tot ce înseamnă plombe, refacem
marcajele rutiere din tot oraşul, până la sfârşitul lunii. Mă voi asigura că
vor fi gata. Eu şi colegii mei vom fi prezenţi pe teren. Vom verifica totul să
fie făcut în timp util, iar până la Paşti, cu siguranţă, vom reuşi să terminăm
toate reparaţiile şi toate marcajele rutiere. Şi astăzi am fost pe teren pentru
a vedea unde vom începe să turnăm covoare asfaltice. Aici este vorba de
lucrările mari care vor urma. Pentru asta avem nevoie de temperaturi pozitive.
Totodată, am verificat tot ce înseamnă lucrare în garanţie, care va fi refăcută
pe costul asfaltatorului”, a declarat viceprimarul Sebastian Rusu.
Ce lucrări s-au făcut până acum:
Lotul I - jumătate de nord a oraşului
Euostrada SRL a executat lucrări de reparaţii
gropi în cartierul Tractorul şi pe str. Zizinului, a reasfaltat alveola staţiei
RATBV de pe strada Mihai Kogălniceanu. De asemenea, au fost înălţate gurile de
canal de pe str. Fagurului şi s-a reparat suprafaţa carosabilă de la
terminalele RATBV Timiş-Triaj şi Rulmentul.
Lotul II - jumătatea de sud a Braşovului
Cei doi asociaţi, Recon şi RS Activ, au executat
lucrări de reparaţii pe străzile Soarelui, Înfrăţirii, Carpaţilor, Fragilor,
Vasile Alecsandri, Calea Bucureşti, Saturn, Lacurilor, Poienelor, Neptun.
Contract din 2019 de la Sripcaru de 419.349.096 lei
pentru lotul doi: Recon şi RS Activ
Anunțată în anul 2017, lansată în 23 mai 2018, licitația pentru semnarea unor acorduri-cadru pe patru ani pentru repararea și întreținerea străzilor a fost finalizată de Primăria Brașov în 2019,așa cum amintea la vremea respectivă și publicația Brasov Metropolitan. Ca de fiecare dată din 2005 încoace edilul de până anul trecut de la SC Primăria Scripcaru SA realiza contracte ( prelelctorale!???) cu firmele de casă în anul preelectorat garantând două lucruri: că vor fi bani de campanie și doi firmele protejate vor avea contracte și în cazul ,,accidental” de a nu mai fi el primar ( lucru care din fericire s-a întâmplat în 2020 ) pentru că mirodenia trebuia să curgă în continuare.
Valoarea maximă estimată a
licitației a fost de 419.349.096 lei, municipalitatea brașoveană a reușit
să semneze contractul pentru lotul 2 (care include străzile din sudul
Brașovului) cu o valoare estimată de cu doi constructori, respectiv
asocierile SC Recon SA (lider)- RS Activ SRL (asociat) şi SC Morani Construct
SRL (lider) – SC Phoenix Transbac SRL (asociat), cu terţi susţinători Impresa
di Costruzioni ing. E. Mantovani SPA şi SC Valdek Impex SRL.
Valoarea maximă a acordului
cadru pe patru ani este de 228.512.639 lei, fără TVA, iar pentru fiecare
an se va semna câte un contract subsecvent. „Suntem în faza de semnare a
contractului subsecvent pe anul 2019. Acesta nu a fost încheiat, pentru că a
fost introdus salariul minim în construcţii şi trebuie să facem reglajele
necesare”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin
Toarcea.
Conform anunțului licitației,
valoarea unui contract subsecvent anual pentru acest lot nu poate depăşi suma
de 59.957.536 lei, fără TVA.
Acest lot include drumurile
din sudul oraşului, perimetrul fiind delimitat de străzile Zizinului, Toamnei,
Kogălniceanu, Iuliu Maniu (sector Hidromecanica – Al.I.Cuza), Al.I.Cuza, Avram
Iancu, Stadionului (sector Avram Iancu – str.Lunga), Calea Făgăraşului.
În Lotul 2 se includ toate elementele geometrice ale străzilor: Iuliu Maniu
(sector Hidromecanica – str.Al.I.Cuza), str.Al.I.Cuza, Avram Iancu, Stadionului
(sector str.Avram Iancu – str.Lungă), Calea Făgăraşului, inclusiv
intersecţiile.
În ultimii doi ani, străzile
din această zonă a orașului au fost întreținute în baza unor contracte „pe
perioadă determinată”.
Pentru jumătatea nordică a orașului suma
a fost de 190.836.457,60 de lei/ 4 ani
Acordul-cadru că pentru
repararea și întreținerea străzilor din jumătatea nordică a orașului (lotul 1) a
fost semnat mai greu, pentru că procedura de atribuire a fost contestată..
„Pentru arterele incluse în acest lot se va încheia un nou contract, valabil
până la semnarea acordului cadru pe patru ani”, a explicat Toarcea.
În acest lot sunt incluse
arterele rutiere din partea nordică a oraşului, delimitate de str. Zizinului,
Toamnei, M. Kogălniceanu, Iuliu Maniu (sector Hidromecanica – str.Al.I.Cuza),
str. Al.I.Cuza, str. Avram Iancu, str. Stadionului (sector str. Avram Iancu –
str.Lungă), Calea Făgăraşului.
Valoarea estimată a
acestui contract (pentru toţi cei patru ani) este cuprinsă între un minim de
41.501.431 lei şi un maxim de 190.836.457,60 de lei/ 4 ani, iar la
licitație s-au înscris 5 firme (4 din judeţul Braşov şi una din Covasna)
dar a câștigat tot Euostrada
SRL.
Să amintim și de cei 48.211.858,44 lei de anul trecut lei pentru
COMPREST S.A de la SC. Primăria Scripcaru SA pentru Butuza
Le reamintim că la începutul
lunii iunie anul trecut coincidențe ce au fericite legături politice au adus
iar la niște firme de casă sute de milioane de lei din bugetul public.
Reamintim ce am scris la vremea respectivă, anul trecut:
,,Pe locul doi pe plan național ca fonduri vărsate către companii private din
banii publici ai primăriilorîn topul unor fericite coincidențe se află firma SC
Comprest SA care a mai primit pentru „Semnalizare rutieră pe orizontală şi
verticală în municipiul Braşov”, atribuire acord-cadru, pe 4 ani” suma de
48.211.858,44 lei de la Primăria Brașov.
Spunem a mai primit deoarece
relațiile dintre Primăria Brașov și firma Vectra a lui Marcel Butuza, firmă ce
a intrat în insolvență în 2013 și ulterior cu firma Comprest – ce în acte
figurează ca aparținând surorii lui Marcel Butuza – Maria Voicu – datează din
2004.
Vectra
și urmașa acesteia Comprest au primit contracte de la primăria Brașov de
aproximativ 150 de milioane de euro din 2004 până acum doar la
solicitarea primarului George Scripcaru și prin votul Consiliului Local
evitându-se astfel stresul licitațiilor legale.
Ca să înțelegem cum stau
lucrurile odată cu insolvența Vectra, amintim că Marcel Butuza a vândut palatul în care
locuia, Palatul Știrbey, firmei Comprest. Firma Comprest a primit de la firma
aflată în insolvență Vectra patru milioane de euro.
Mai departe dăm ,,dreptul la
opinie” și saitului ,,România Curată” ce susține că ,,În capul topului
achizițiilor publice de săptămâna trecută se află SC Dimar SRL, firmă care
inregistreză un număr foarte ridicat de contracte cu statul. Dimar SRL a
încheiat un contract în valoare de 89 de milioane de lei cu Consiliul Județean
Călărași pentru reabilitarea și modernizarea unor dumuri județene. Această
firmă a fost acuzată, în trecut, de a avea legături de
business, prin intermediari, cu Rovana Plumb în timpul guvernului
Ponta. Deși firma este specializată în lucrări de construcții a drumurilor și
autostrăzilor, Ministerul
Mediului i-a atribuit în 2014 un contract cadru în valoare de 275 de milioane
de lei în domeniul IT&C. Directorul general al firmei, Iulian
Drăgunoiu, a fost, de asemenea, un apropiat al PDL, partid căruia i-a
donat suma de 50,000 RON în 2009.
Pe poziția a treia
figurează firma de pază Senzor Guard Security SRL cu un contract în valoare de
aproape 38 de milioane de lei pe o durată de patru ani cu Metrorex. Firma deja
asigura servicii de pază pentru Metrorex în baza unui contract atribuit anul
trecut fără licitație. Mai multe surse media, printre care România Liberă,
Libertatea și Știripesurse.ro, declară că, deși nu figurează printre
administratori, firma
gravitează în jurul fostului patron de la Scorseze Security International,
Lucian Mursez, care a fost arestat în 2014 pentru evaziune fiscală.
În top mai apare și firma
Recon SA a lui Marian
Petcu, unul dintre denunțatorii Liei Olguța Vasilescu la DNA pe vremea
când aceasta era primar în Craiova. Recon SA este recunoscută în Craiova ca
fiind una dintre firmele de casă ale primăriei. Între
2012 si 2014, firma a primit contracte în valoarea de câteva zeci de milioane
de euro pentru reabilitarea centrului istoric din oraș și lucrări suplimentare
la Centrul Multifuncțional Craiova. O altă firmă care a mai apărut și in
topul achizițiilor publice din 15-22 Aprilie este Star Pro Center Intl,
cunoscută pentru că domină piața de anvelopare a blocurilor din Sectorul 5.
Firma respectivă are un istoric bizar, fiind acuzată de mai multe surse
media, în
mod special Libertatea, că ar fi o firmă fantomă a cărei directoare, Nicoleta
Diaconescu, ar deține și o firmă off-shore în Seychelles.”
Iulian Rinder