Faptul că practic RATBv Braşov este condusă de
familia Spinean – tată şi fică – am mai scris. Asta în timp ce directorul
general al regiei, Geman stă doar ţeapăn în birou ca să-şi primească la timp leafa de
48.000 de lei pentru merite deosebite de somn în timpul programului. Vedeţi şi
articolele:
Totuşi familia Spinean nu ar avea o asemenea
influenţă malefică (!?) în RATBv dacă nu ar da stipendii grase – că doar nu dau
din banii de acasă – unor susţinători. Astfel
liderii de sindicat ce sprijină ,,la Famiglia” Spinean au ajuns să câştige mai
bine ca un profesor universitar sau un medic, astfel încât liderul
sindicatului, Ioan Zbârnea a ajuns la aproape 17.000
de lei lunar, iar adjuncţii săi Aurel Ovidiu Morar şi Emil Dorobăț la aproape 16.000 de lei
salariu. Şi asta, atenţie, în timp ce
şoferii lideri de sindicat anterior menţionaţi, au mai bifat un record demn de
toată invidia noastră pe ,,succesurile” lor pe ramura, sau, mă rog, pe volanul
lor de activitate: câştigă aceste venituri având o medie de muncă de patru ore pe zi.
Cum s-a ajuns la această situaţie? Păi ce spun
controalele ce au vizat activitatea RATBv. Liderii de sindicat, în special Ioan Zbârnea, se foloseau de:
1) Unele foi de parcurs ce au fost modificate prin
,,îngroşare”
2) Aproape zilnic îşi lăsau maşina în revizie, aşa
numita ,,intervenţie în program"
3) Astfel, cel mai des programul acestora a ajuns la patru, maxim
cinci ore, pe zi!
4) Doar în luna septembrie a acestui an au fost plecaţi în delegaţii de patru ori, totalizînd 12 zile, din care şapte au fost de
wek-end (zile care sunt pontate dublu)!
5) Au ,,realizat, deşi plecaţi fiind, ore
suplimentare. Doar în luna septembrie a acestui an liderul de sindicat Ioan Zbârnea a
bifat în afară de cele 202 ore lucrate a
căror valoare a fost considerată a fi echivalentul a 6.109 lei, alte 66 de ore sămbăta şi duminica în valoare de 1.996 lei, 34 de ore suplimentare
în valoare de 1.028 lei, 60 ore bonus în valoare de 3.629 lei, alte sporuri de
188 de lei, ajungând la un venit brut de 16.484 lei. Vă daţi seama cât munceau oamenii aceştia?
deşi cam jumătate dintr-o lună erau plecaţi în delegaţii.
Mai merită amintit că din 2023 liderii de sindicat
au participat, cel puţin oficial, ca invitaţi, la şedintele Consiliului de
Administraţie al RAT Bv cumulând în trei ani 518 ore de prezenţe constante în
ultimii trei ani. Astfel cei trei anterior menţionaţi, ar fi participat conform
pontajului în 2021 la 15 şedinţe reprezentând 194 de ore pontate anual, în 2022
la 20 şedinţe reprezentând 180 de ore pontate anual şi în acest an la 15
şedinţe reprezentând 144 de ore pontate până acum. Deşi unii ne-au povestit că
oamenii erau bifaţi la pontaj ca participând la şedinţele Consiliului de
Administraţie ale RAT Bv chiar dacă erau prezenţi sau, dimpotrivă, străluceau prin absenţă.
Acest lucru a fost posibil cu sprijinul doamnei Raluca Ciornean, şef
serviciu resurse umane, (fata directorului Spinean) , care îi ponta pe
anterior menţionaţii şoferi/lideri de sindicat ca prezenţi.
Cum reuşeau liderii de sindicat Ioan Zbârnea, Aurel Ovidiu Morar şi Emil Dorobăț
să presteze sute de ore de muncă lunar, deşi aproape jumătate din timp erau
plecaţi în delegaţii iar în cealaltă jumătate erau prezenţi doar patru ore la program, doar familia Spinean ne poate lămuri deşi mai corect ar fi să lămurească
autorităţile abilitate.
Iulian Rinder - 22.11.2023