În 2021 se pare că a fost găsit
de către Garda Forestieră Braşov un prejudiciu de 226.000 de euro în Sibiu.
S-a realizat un raport. Care ar fi trebuit să ajungă la DNA. Unii, tot din
instituţia amintită, se pare că au modificat raportul. Acest raport reapare notificat
în 2023. Acum se pare că raportul iniţial a ajuns din nou la conducerea centrală,
respectiv la Direcția Corpului de Control Integritate și Anticorupție din
cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor. Astfel, faţă de reprezentanţii acestei instituţii,
avem câteva întrebări:
1. A găsit până în prezent Direcția
Corpului de Control Integritate și Anticorupție Nota internă nr. R
5148/31.03.2021 și dacă a fost consultată și analizată în întregul ei în datele
prezentate împreună cu celelalte informații ?
2. Din datele pe care le deținem
rezultă că Nota internă nr. R 5148/31.03.2021 este data corectă la care a fost
redactată, nici decum data de 23.04.2021 cum eronat se face mențiune în
Raportul de control înregistrat sub numărul 104760/MF/24.11.2023. A fost o
eroare sau ați reținut în mod eronat
această dată ?
3. Punctul de vedere separat al consilierului semnatar
înregistrat sub numărul 1176/26.01.2024 de la Garda Forestieră Brașov a fost
transmis către Direcția Corpului de Control Integritate și Anticorupție ca răspuns
la Raportul de Control înregistrat sub nr. 104760/MF/24.11.2023 ?
4. Dacă nu a fost transmis, ce măsuri
credeți că se impun ?
5. Credeți că este necesară
reluarea verificărilor de către Direcția Corpului de Control Integritate și
Anticorupție a datelor din Raportul de control nr. 2644/1/25.05.2022 ?
6. Care este entitatea care a
provocat prejudiciul de 226 000 euro și de la cine va fi recuperat prejudiciul
(care în prezent este mai mare) ?
7. Puteți să ne comunicați care
este valoarea totală a prejudiciului (cu aproximație) produs fondului cinegetic
al României ?
Iulian Rinder