Specificăm încă de la început faptul că cele două termene, „Caca-Pișu”, nu sunt figurative, ele reprezentând însușiri caracteristice, respectiv situații reale din viața unora.
Jurnalismul reprezintă activitatea de a strânge, a analiza, a verifica și a prezenta informații referitoare la evenimentele curente, incluzând tendințe, rezultate și persoane. Orson Welles spunea că „jurnalism înseamnă să redai ceea ce alți oameni nu vor să apară. Orice altceva este publicitate.” Doar că, renumitul producător american nu se referea nicidecum la situația în care jurnaliștii, să meargă în prealabil să cerșească sume de bani de la protagoniștii subiectelor ce urmează a fi (sau nu) publicate.
În prima parte a acestui material, ne referim la, o creatură deontologică de la publicația Biz Brașov, despre care a mai scris că este ca o hepatită uscată pentru presa brașoveană, care aparent a prins turbulențe atunci când a fost adus de barză, făcând astfel posibilă o îmbinare exemplară între cerșetorie, șantaj și deontologie.
OVIDIU VRÂNCEANU
În data de 29.04.2025, în publicația Bizz Brasov, a apărut un material care face referire la Licitația Publică nr. CAN1144701 din 08.04.2025, prin care Primăria Orașului Ghimbav a achiziționat servicii de dezinfecție și de dezinsecție (Rev.2) de la WASVAL SRL din Iași: „Fostul pepededist Ionel Fliundra a contractat o firmă apropiată lui Constantin Niță să scape Ghimbavul de insecte. [...]” (link:https://www.bizbrasov.ro/2025/04/29/fostul-pepededist-ionel-fliundra-a-contractat-o-firma-apropiata-lui-constantin-nita-sa-scape-ghimbavul-de-insecte-in-trecut-firma-detinuta-de-nevasta-unui-fost-colonel-sri-facea-dezinsectie-doar-p/ ).
Ceea ce s-a dorit a fi o anchetă jurnalistică, fără a prezenta elemente cel puțin dubioase referitoare la respectiva licitație, începe tendențios prin comparații între primarul Ionel Fliundra și faptele săvârșite de tot felul de arestați celebrii: „În trecut, firma, deținută de nevasta unui fost colonel SRI, făcea dezinsecție doar pe hârtie, chiar și de două ori pe zi. [...] deținută de Valentina Tudurachi, soția unui fost colonel SRI și, totodată, cumnata fostului ministru al Energiei – Constantin Niță”, sau „Fostul primar al Capitalei, Sorin Oprescu, a ajuns după gratii după ce a pus bazele unui sistem prin care operatorii economici care doreau să primească anumite contracte din partea instituţiilor publice aflate în subordinea primarului trebuiau să remită o parte din profitul brut realizat”.
De ce a ales „jurnalistul” acest mod de abordare?
Pentru că, doar cu o zi înainte, de bună voie și nesilit de nimeni, Ovidiu Vrânceanu s-a prezentat la Primăria Ghimbav, acolo unde, aflat în deplinătatea facultăților mintale, i-a solicitat primarului Ionel Fliundra, încheierea unui contract publicitar în valoare de 2.500 lei lunar.
Lovindu-se de un refuz politicos din partea edilului, „jurnalistul” a acționat în limita prevederilor art. 207 alin. 1 și 2 Cod Penal: „(1) Constrângerea unei persoane să dea, să facă, să nu facă sau să sufere ceva, în scopul de a dobândi în mod injust un folos nepatrimonial, pentru sine ori pentru altul, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani.
(2) Cu aceeași pedeapsă se sancționează amenințarea cu darea în vileag a unei fapte reale sau imaginare, compromițătoare pentru persoana amenințată ori pentru un membru de familie al acesteia, în scopul prevăzut în alin. (1)”.
Deși textul nu conține acuzații directe și menționează în fapt o firmă, titlul și introducerea articolului sunt formulate clar cu intenția de a păta imaginea edilului, precum și faptul că acțiunea ridică semne de întrebare cu privire la limitele dintre presă și șantaj, întrebarea care se pune este dacă celebra anchetă jurnalistică ar mai fi apărut în cazul în care primarul ar fi acceptat oferta unicului, celebrului, dar mai ales a inegalabilului jurnalist Ovidiu Vrânceanu.
Elementul nu este la prima abatere de acest gen. În 03.12.2021, după ce a fost refuzat pecuniar de către conducerea liberală de la acea vreme, începea să arunce cu „lăturile” atât de familiare cititorilor săi, în președintele organizației PNL Brașov. „FAKE NEWS & COPPPY+PASTE marca BîzBrașov. Victime: Sebastian Rusu și Mihai Sturzu” (link: https://argumentul.ro/single.php?id=989 ).
De această practică „exemplară”?
Pentru că mai ageri din fire, cei de la USR prin Agenția Metropolitană Brașov, îl remunerau pe „jurnalist” cu aproximativ 4.000 lei în fiecare lună.
După schimbarea regimului Coliban, căreia timp de 4 ani, Ovidiu Vrânceanu a fost dispus să-i adulmece îmbietor orice flatulență, a schimbat din nou macazul, așa cum a făcut și în 2020, iar acum cei pe care îi prezenta în lumini angelice, odată cu pierderea alegerilor din iunie 2024, s-au transformat în cele mai crunte „Satane” venite pe pământ.
Iar dacă tot aminteam despre bani proveniți din rahaturi aruncate în spațiul on-line, în timpul așa zisei pandemii, pseudo-gazetarul a încasat 25.541 Euro, pentru a-i influența pe creduli să stea în case la fel cum stau maimuțele în cușcă. „Cum lucrează pentru ,,interesul public” presa subvenționată . Azi cazul Biz Brașov.” (link: https://argumentul.ro/single.php?id=385 ).
Fără a mai trage concluzii, îi sugerăm „jurnalistului” BIZ AFACERI MEDIA SRL (cui 35930596), să dea târcoale și altor primari din județ, pentru ca opinia publică să nu rateze nicio licitație.
În încheiere nu ne rămâne decât a specifica faptul că în partea a doua a acestui material, vom prezenta un alt exemplu de „bună practică” jurnalistică, cu pretenții mai modeste, dar și mai „Caca-Pișu” (la propriu), care își dă cu presupusul prin tot felul de cotloane denumite generic, studiouri de televiziune.
★ 04.05.2025 ★