„Nu-i prost cine cere, e prost cine dă” este o veche vorbă din popor pe care aparent primarul Comunei Tărlungeni, Severius Beșchea, nu o cunoaște. În schimb, Mirel-Claudiu Țiriboc, patronul PRO CONEL IMPEX SRL se pare că o știe foarte bine și o aplică cu succes, realizând venituri considerabile. 40.000 Euro într-o singură săptămână (19 – 25 iunie a.c.) doar de la primăria pe care Beșchea, cu atât devotament, iscusință și profesionalism o conduce.
Pe lângă cei prezentați în „Lista lui … Rinder (partea I)”, Severius Beșchea este un maestru al administrației publice locale din Tărlungeni, care înzestrat cu mila lui Dumnezeu susține „presa liberă, independentă” dar mai ales venetică în urbea de la poalele Tâmpei.
Aflat în plină expansiune concesionară a iluminatului public din UAT-ul pe care cu atâtă grijă pentru cetățeni îl păstorește, edilul și-a găsit un prestator de servicii cu care prin atribuire directă, în decursul unei singure săptămâni a încheiat contracte în valoare de 40.000 Euro după cum urmează:
1. În 19 Iun. 2025, prin atribuirea directă DA38369856, Primăria Tărlungeni a încheiat cu S.C. Pro Conel Impex S.R.L. un contract în valoare de 4.084 Lei / 816,80 Euro pentru demontarea și montarea unui tablou electric general pentru sediul primăriei din localitate.
2. În aceeași zi, 19 Iun. 2025 și tot prin atribuire directă, DA38369956, probabil de frică să nu îi trăsnească „Ăl de sus”, Beșchea și-a dat seama că nu are paratrăsnet și împământare, așa că a încheiat cu aceeași S.C. Pro Conel Impex S.R.L. un contract în valoare de 39.211 lei / 7.842,20 Euro pentru instalare paratrăsnet și împământare la sediu primăriei.

Cum au administrat Severius Beșchea din 2016 până în prezent, dar mai ales înaintașii domniei sale în trecut, măreața primărie fără paratrăsnet în valoare de 7.842 Euro, rămâne un mister neelucidabil.
3. În 20 Iun. 2025, binefăcătorul din Tărlungeni s-a gândit și la muritorii de rând din comună și tot cu S.C. Pro Conel Impex S.R.L. a încheiat un contract de atribuire directă, DA38378694, în valoare de 42.231 Lei / 8.446,20 Euro, pentru reparații rețea iluminat public. Iar pentru ca totul să fie ca la carte, au întocmit și un deviz, P.V. Constatare nr. 37244 din 18.06.2025.
Având în vedere că este vorba despre „reparații rețea iluminat public”, pe lângă becurile schimbare, ne întrebăm câte fiere au înnădit angajații societății cu pricina pentru 8.446 Euro?
4. Piesa de rezistență a „gheseft-ului Beșchea-Țiriboc” a fost semnată în 25 Iun. 2025, DA38407195, valorează 114.579 Lei / 22.915,80 Euro și a constat în lucrări de extindete rețea iluminat public în Comuna Tărlungeni, sat Cărpiniș.

Având în vedere faptul că autoritatea contractantă are dreptul de a achiziționa direct produse sau servicii în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de 270.120 Lei, respectiv lucrări, în cazul în care valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de 900.400 Lei, iar prețul necesităților lui Beșchea, PARDON!!! necesităților comunei Tărlungeni este doar de 40.023 Euro, nu putem decât să ne bucurăm ca totul a fost făcut transparent, legal și moral, așa cum o spune însuși primarul comunei:”Având în vedere că necesitățile comunei Tărlungeni, în ceea ce privește rețeaua de iluminat public au crescut în ultimii ani (întindere, localizare, volum), este necesară delegarea serviciului de iluminat public. Astfel, în data de 23 iunie 2025 Comuna Tărlungeni a achiziționat servicii de consultanță pentru atingerea acestui obiectiv (v. SEAP – DA38390353). Delegarea va permite degrevarea administrației de ceea ce înseamnă reparațiile aduse sistemului și va permite predictibilitate în ceea înseamnă modernizarea, extinderea și exploatarea sistemului. Neavând delegat serviciul, s-au asigurat lucrările de reparații ale rețelei prin achiziția de lucrări cu acest scop.
Procesul de delegare este structurat în mai multe etape care includ înființarea serviciului și conformarea acestuia legislativă și ulterior, selecția unui delegatar prin procedură de achiziție publică. Nu există o dată estimată pentru finalizarea procesului, dar mare parte dintre documentele necesare au fost întocmite, în principal un audit al sistemului de iluminat public (audit) in care au fost inventariate rețeaua, puncte de aprindere, etc). În baza noului contract de consultanță și cu documentele deja existente, în prezent se elaborează documentația pentru delegare (strategie de contractare, înființare, caiete de sarcini, etc)
Auditul rețelei a stat și la baza depunerii a două cereri de finanțare în cadrul Programului privind creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în infrastructura de iluminat public pentru care așteptăm finalizarea etapei de evaluare și contractare. (v. HCL 112/2024, 134/2024).
În ceea ce privește lucrările de montare ale paratrăsnetului pe sediul Primăriei și tabloul electric, acestea sunt necesare deoarece în prezent este în derulare un proiect de reabilitare energetică a sediului primăriei care include și refacerea acoperișului și a termoizolațiilor clădirii. Sediul Primăriei nu a fost dotat anterior cu paratrăsnet și acesta este necesar pentru eliminarea riscurilor atât pentru sediul primăriei cât și pentru clădiri din jur. Tabloul general electric al sediului primăriei este necesar pentru a integra și alte modificări care sunt aduse infrastructurii sediului primăriei prin implementarea proiectului de eficientizare energetică”.
Odată lămuriți de ce nu se mai putea face administrație publică fără paratrăsnet, fără a lansa supoziții de „parandărăt”, pentru a răspunde întrebării ce constituie titlul prezentei, „Cum să faci 40.000 Euro într-o săptămână?”, răspunsul este unul cât se poate de simplu: „Îi faci o ofertă lui Beschia!…” și poate îți dă și 100 lei să ai și de o plasă cu bere…
